درمان دردهای سرطانی

1397/05/07 38 نظرات

درد یکی از نشانه ها و عوارض رایج سرطان می باشد که در کنار افسردگی و اضطراب ناشی از بیماری و… قابلیت تشدید شونده دارد. کنترل درد بیماران سرطانی ، یکی از مسائل بسیار مهم برای پزشکان، بیماران و خانواده های آنها است لیکن پیشرفت سرطان لزوما توام با درد نمی باشد و مهار آن توسط روش های کنترل درد قابل دستیابی است.

کنترل درد موجب تنظیم ریتم خواب شده که این دو مهم سبب بهبود کیفیت زندگی فرد مبتلا به بیماری می گردد.

پیش از این در مقاله دردهای سرطانی توضیحات کاملی در مورد انواع دردهای سرطانی و علت آن داده ایم و در مورد نحوه تشخیص و درمان آن توضیحات کاملی به شما داده ایم که با مراجه به مقاله زیر می توانید توضیحات کامل را مطالعه فرمایید.

دردهای سرطانی

خدمات فوق تخصصی اینترونشنال در زمینه مشکلات دردهای سرطانی در این مرکز شامل موارد ذیل می باشد:

• دردهای ناشی از سرطان های گسترده نظیر ریه ، پستان، معده، روده، پانکراس و کبد توسط مهار دائمی سیستم عصبی  (نورولیز عصبی)
  • کنترل و درمان دردهای بیماران سرطانی با کارگذاری پمپ های دائمی داخل نخاعی
  • کنترل دردهای ناحیه فوقانی شکم و لگن با نورولیز سوپر یورهیپوگاستریک و یا اسپلانکنیک وسلیاک
  • رادیوفرکوئنسی Conventional اعصاب درگیر در ضایعات بدخیم

اگر دچار موارد ذکر شده هستید و از کیفیت زندگی شما کاسته شده است با مراجعه به مطب دکتر محمدرضا کاظمی فلوشیپ فوق تخصص اینترونشنال درد و انجام روش های درمانی مدرن به زندگی طبیعی خود باز گردید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1. شهریار

آقای دکتر سلام
    بابای من ۸۰ سالشه..یه ماه درد معده وشکم اذیتش میکنه سی تی اسکن شکم گرفتیم گفتن سرطان پیشرفته به کبد و معده و روده اش زده و دکترا میگن اذیتش نکنین…چطور میتونیم دردش را تسکین دهیم..باسپاس

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام در قدم اول درمان خوراکی ضد درد است و در صورت عدم پاسخ دهی باید شبکه عصبی شکمی بلوک شود.

2. محمد

سلام وقت بخیر ،آقای دکتر پدر من مبتلا به سرطان بدخیم که متاستاز کرده وهرشب حدود یک ساعت دل درد شدید میگیره چه راهکاری واسه کاستن درد توصیه می کنید ،ممنونم که پاسخ می دهید

1. دکتر محمدرضا کاظمی

باسلام، در قدم اول تحت نظر پزشک معالج خود درمان های خوراکی شامل داروهای ضد درد و داروهای خوراکی مخدر باید مصرف شود اما چنانچه دردها پیشرونده و غیرقابل کنترل بود باید به کلینیک درد مراجعه کنند تا شبکه های عصبی درگیر شده بلوک عصبی بشوند.

3. سبحان

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام در این خصوص باید با متخصص گوارش و پزشک معالج انکولوژیست مشاوره بفرمایید.

4. سبحان

سلام اقای دکتر جاری من بیماری لنفوم عیر هوچکین اطراف کبد و طحالش داره شیمی درمانیشو شروع کرده ولی چتد روزی ی بار معده درد شدید داره همراه با حالت تهوع استفراغ باید چیکار کنه

5. آسیایی

سلام دکتر همسرم سارکوم ایلیاک داره ودراثردارو شیمی درمانی معده درد میگیره چه روشی مناسبه برای کاهش ودرموردروش راهنمایی میکنید

1. دکتر محمدرضا کاظمی

باسلام درمان های خوراکی تحت نظر پزشک انکولوژیست انجام دهند اما اگر درد ها مهار نشد باید شبکه عصبی گوارش بلوک عصبی بشود.

6. نسرین

1. دکتر محمدرضا کاظمی

باسلام ،بله.می‌تواند از عوارض دارو باشد تحت نظر پزشک انکولوژیست خود از داروهای مخدر میتوانید استفاده کنید.

7. سردار

سلام وقت عالی بخیر.جناب پدرم چند سالی هستش که سرطان پروستات دچار شده.جدیدا حدود یک ماه هستش که درد فراوان در جناح سینه و عضلات پشت اذیتش میکنه آیا راه چاره ای هستش.ممنون.اجرتون با خدا

1. دکتر محمدرضا کاظمی

باسلام باید از نظر متاستازهای استخوانی بررسی شوند و در صورت وجود این مشکل بلوک های عصبی و دارو درمانی آغاز گردد‌

8. سعید

سلام دکتر جان زن عموی بنده چند سالی هست در گیر سرطان هست خیلی درد داره خواستم لطف کنید بهترین وقویترین مسکن درد رو معرفی بفرمایید ۵۸ سالشونه

1. دکتر محمدرضا کاظمی

باسلام قوی ترین مسکن های مخدر ها هستند که حتماً باید توسط پزشک معالج ابتدا بیمار ارزیابی شود و بر اساس آن از دوزهای پایین شروع به مصرف گردد.

9. محمد

سلام آقای دکتر
    پدرم سرطان زبان دارن که تقریبا کل زبان را گرفته و درد شدیدی دارن که غذا خوردن را براشون بسیار مشکل کرده
    تحت رادیوتراپی بودن و الان شیمی درمانی انجام میدن
    آیا راهی وجود داره که بشه این درد را کمتر کرد تا وضعیت غذا خوردنشون بهتر بشه؟

1. دکتر محمدرضا کاظمی

باسلام باید تحت نظر پزشک معالج خود درمان های خوراکی و تزریقی ضد درد آغاز گردد.

10. محبوبه

سلام اقای دکتر من، مادرم سرطان کلیه بدخیم داره و تازگیا دردش خیلی شدید شده ما کرمان زندگی میکنیم ایا در کرمان هم کسی از همکارتون هستن که بتونن به مادرم کمک کنن .
    اگر نه چطور میتونم از شما نوبت بگیرم
    در ضمن چون بیماریش خیلی پیشرفت داشت هیچکدام از پزشکان موافق عمل نبودن

1. دکتر محمدرضا کاظمی

سلام در کرمان اطلاعی ندارم در صورت عدم جراحی جهت کنترل دردها باید بلوک‌ عصبی انجام گیرد.

11. حمید

سلام وقت بخیر
    مادرم دچار سرطان پانکراس شد ، بعد از شیمی درمانی و رادیوتراپی متاسفانه به علت درگیری کامل پانکراس عمل موفقیت آمیز نبود
    الان مادرم دردهای شدید داره ، شما چه دستورالعملی رو تحویل می کنید ؟

1. دکتر محمدرضا کاظمی

باسلام چنانچه دردها با کنترل دارویی مرتفع‌ نمی شوند باید شبکه عصبی سیلیاک شکمی بلاک بشود.

12. زمانی

جناب دکتر در شیراز هم فلوشیپ درد هست؟

1. دکتر محمدرضا کاظمی

بلکه کلینیک درد ناب. آقایان دکتر رادمهر و ذاکری.

13. اسماعیلی

سلام . همسرم دچار بیماری کلانژیوکارسینوما شده دو سال هست اکسی کدون مصرف می‌کنه تاثیرش داره کمتر میشه و دردهای شکمی مداوم داره برای کمتر شدن دردش چه باید کرد.ممنون از توجهتون

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام باید شبکه عصبی قسمت بالایی دستگاه گوارش (شبکه سیلیاک) بلوک شود.

14. کاظم شمس

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام در صورت کنترل دردها به مصرف ترکیبات مخدر ادامه دهید در صورت عدم کنترل دردها باید بلاک عصبی انجام شود.

15. برزگر

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام منشا درد بزرگ شدن غدد لنفاوی است و راه حل آن کنترل تومور و غدد لنفاوی است که به شما شیمی درمانی پیشنهاد شده و می بایست تحت نظر پزشک معالج درمان های پیشنهادی را انجام بدهید.

16. مهناز

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام چنانچه درگیری اعضای شکمی باشد باید بلوک عصبی داده شود.

17. رمضانزاده

باسلام وخسته نباشیدمادربنده sccزبان دارندودردشدیددارن دردهان مسکن که دردشون راکمترکنه معرفی کنیدممنون میشم

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام باید تحت نظر پزشک معالج شروع به مصرف داروهای مخدری شود و اگر با این داروها هم درس ها کنترل شوند نیاز به بلوک و تزریق اعصاب درگیر شده به وسیله تومور را دارند.

18. زهرا نوراللهی

سلام مادر من ‌در اصفهان زندگی میکند و شما جایی رو که در اصفهان بتونه کمک کنه …معرفی کنید.ممنون .که توجه کنید .متشکرم . خدا یادتون باشه

1. دکتر محمدرضا کاظمی

آقای دکتر مهران رضوانی فلوشیپ درد در اصفهان هستند.

19. zahra

با سلام خدمت آقای دکتر پدر بنده ۸۰سالشه دچار سرطان پروستات هستن که به استخوانهاش متاستاز داده و الان یه ساله درد شدید در استخوانهاش دارن یه مدت با مسکن خوب بود اما الان چهار ماهه که مسکن هم جواب نمی‌دهد حالا سوالم این بود که ایشون با روشهای درمانی شما قابل درمان هستند یا نه؟

1. دکتر محمدرضا کاظمی

با سلام بله چنانچه دارو درمانی پاسخ ندهد باید از درمان های اینترونشنال (بلوک، تزریق و…) استفاده نمود.