دکتر محمدرضا کاظمی فوق تخصص درد

مقالات و مطالب سایت

خانه » دردهای سرطانی » درمان دردهای سرطانی

درمان دردهای سرطانی

درد یکی از نشانه ها و عوارض رایج سرطان می باشد که در کنار افسردگی و اضطراب ناشی از بیماری و… قابلیت تشدید شونده دارد. کنترل درد بیماران سرطانی ، یکی از مسائل بسیار مهم برای پزشکان، بیماران و خانواده های آنها است لیکن پیشرفت سرطان لزوما توام با درد نمی باشد و مهار آن توسط روش های کنترل درد قابل دستیابی است.

کنترل درد موجب تنظیم ریتم خواب شده که این دو مهم سبب بهبود کیفیت زندگی فرد مبتلا به بیماری می گردد.

پیش از این در مقاله دردهای سرطانی توضیحات کاملی در مورد انواع دردهای سرطانی و علت آن داده ایم و در مورد نحوه تشخیص و درمان آن توضیحات کاملی به شما داده ایم که با مراجه به مقاله زیر می توانید توضیحات کامل را مطالعه فرمایید.

خدمات فوق تخصصی اینترونشنال در زمینه مشکلات دردهای سرطانی در این مرکز شامل موارد ذیل می باشد:

• دردهای ناشی از سرطان های گسترده نظیر ریه ، پستان، معده، روده، پانکراس و کبد توسط مهار دائمی سیستم عصبی  (نورولیز عصبی)
  • کنترل و درمان دردهای بیماران سرطانی با کارگذاری پمپ های دائمی داخل نخاعی
  • کنترل دردهای ناحیه فوقانی شکم و لگن با نورولیز سوپر یورهیپوگاستریک و یا اسپلانکنیک وسلیاک
  • رادیوفرکوئنسی Conventional اعصاب درگیر در ضایعات بدخیم

اگر دچار موارد ذکر شده هستید و از کیفیت زندگی شما کاسته شده است با مراجعه به مطب دکتر محمدرضا کاظمی فلوشیپ فوق تخصص اینترونشنال درد و انجام روش های درمانی مدرن به زندگی طبیعی خود باز گردید.

مشاوره با دکتر کاظمی
4/5 - (8 امتیاز)

1. سلام آقای دکتر
    درگیر بی حسی دست و پا که از عوارض شیمی درمانی است هستم که بعد از گذشت 1 سال و نیم هنوز کامل بهبود پیدا نکرده . کاری میتوانم بکنم ؟

• با سلام .بله. با رادیو فریکوئنسی می‌توان علائم را کنترل نمود.

2. سلام آقای دکتر .وقتتون بخیر خسته نباشید.
    پدرم ۶۳ سالشون هست ۱۰ ماه پیش با علایم زردی پوست و خارش بدن به دکتر مراجعه کردیم بعد از عمل جراحی کیسه صفراشون برداشتن و تشخیص کلانژیوکارسینوم هایلار رو دادن ک بد خیم بوده و با جراحی برطرف نشده . بعد از اون ۱۴ جلسه شیمی درمانی شدن(جمسیتابین و سیسپلاتین) ک در سی تی اسکن آخر دکتر گفت تومور کوچیک شده ک با سی تی اسکن قابل مشاهده نیست و ۳ ماه استراحت دادن.در طول این ۱۴ جلسه درد شکمی قسمت راست داشتن ولی خب زیاد نبوده الان ک تقریبا ۱ ماه میگذره از دوره استراحتشون این درد زیاد شده و برای دردشون اکسی کدون ۵ مصرف میکنن. ولی خب انگار بی تاثیره و دردشون بیشتر میشه. چیکار باید کنیم آقای دکتر واقعا موندیم.ممنون میشم راهنمایی کنید. ما شهرستانیم و اینجا حتی متخصص داخلی نیست

• با سلام به نزدیکترین کلینیک درد در محل زندگی خود مراجعه کنید تا بلاک سلیاک انجام شود.

3. با سلام خدمت شما دکتر دلسوز .پدر شوهر بنده شش ماه هست که درگیر سرطان خون شدن و طبق سی تی اسکن که در مرحله ی بعد از شیمی درمانی پنجم ازش گرفتن دکتر یک بار دیگه هم واسش شیمی درمانی توصیه کردن ولی ایشون با آمپول دگزا درد های شکمی و کمر خود رو آروم میکنند دکتر هم بهشون ناپروکسن 500دادن ولی اصلا آروم نمیشه خیلی درد شکم دارن شما چه توصیه ای برای درمان درد دارید .آمپول دگزا واسشون ضرر ندارد تا چند بار مجاز به تزریق دگزا هستند

• با سلام ،چنانچه دردها با درمان‌های دارویی کنترل نشود باید شبکه عصبی بلاک بشوند.

4. سلام اقای دکتر مادرم مبتلا به سرطان شده که هنوز منشا سرطان رو نمیدونیم ولی ریه و کبد و مثانه رو درگیر کرده به استخوان های بدنش هم زده بی نهایت درد داره تازه متوجه شدیم قرص فاروکسی ۵ میخوره تا پنج شنبه که نمونه از ریه بگیره ببینن جای اصلی ریه هست یا نه
    تو رو خدا بگین درمان میشه تو لگن سمت راست و ستون فقراتش خیلی درد داره و آتیش داره عرق میریزه و دهنش خیلی خشک میشه
    چیکار کنم واسه درداش ما نیشابوریم ممنون

• باسلام طبق نظارت پزشک معالج دوز اکسی کدون جهت کنترل دردها افزایش یابد.

5. سلام. کتر مادر من سرطان مغز استخوان دارند و بعد از شیمی درمانی جلسه 19 دچار درد معده و شکم شدند جوری که شدیدا بی اشتها و دردهای شدید معده دارند و دردهای ناگهانی شکم و تنها کار ما اینه دو روز سه روز یک بار سرم و آمپول تغذیه میزنیم خواهشا راهنمایی کنید

• سلام باید بلوک شبکه سیلیاک انجام شود.

6. سلام عرض ادب و احترام ….. برای مادربنده ۸۰ ساله بر اساس نتیجه لاپاراسکوپی تشخیص کانسرپریتونئال متاستاز شده با منشا نامعلوم داده شده و از دیروز هر ۸ ساعت قرص xeloda500 مصرف می کند درد بسیار شدید در شکم و پهلو به خصوص سمت چپ و کمر دارد در مورد استفاده از مسکن استدعا دارم راهنمایی بفرمایید استامینوفن کدئین جوابگو نیست با تشکر

• با سلام تحت نظر پزشک معالج مصرف قرص مخدر آغاز گردد.

7. باسلام مادربنده ۲سالو ۴ ماه پیش کنسر رکتوم شدن و الان استومی هستن و با قولی که دکترش قبل عمل داده بود که خوب خوب میشه متاسفانه از بعد عمل آنچنان درد داشته تا الان که دو سه ماه درد شدت گرفته ولی با توجه به بیحالیِ مادر!! شیمی درمانی صورت نگرفت ولی جهت ویزیت هرسه چهارماه یکبار به دکترش مراجعه میکردیم و با دیدن کولونوسکوپی و سی تی و …. می‌گفت خوبه ولی الان که بردیم گفتن دیگه شکمو …. حال باید به ضعف و بیحالی شدید که نا ندارن و درد و تهوع دارن چ باید کرد نمیشه که بیمار آنچنان درد بکشه و روز ب روز آب بشه جلو چشمانمان و نشه کاری کرد ….البته سری ویتامین دادن و سرم تراپی بهمراه ویتامین سی و ب کمپلکس و نوروبیون در منزل انجام میشه … بازم ممنون از راهنماییتون 🙏

• با سلام ،درقدم اول باید تحت درمانهای خوراکی داروهای ضد درد قرار بگیرندو درصورت ادامه درد,در قدم دوم باید شبکه های عصبی درگیر بلاک بشوند.

8. حقیقتا درد سرطان های پیشرفته با انسداد روده و متاستاز به اندام های شکمی هم قابل کنترل هست؟!!

9. سلام وقت بخیر، همسر من در مراحل شیمی درمانی سرطان بیضه است و از بدن درد و کمد درد خیلی گله می‌کنه. دلیل ش چیه و چکار میشه کرد ک بهتر بش

• باسلام، هم طبیعت تومور و هم دارو درمانی های سرطانی می توانند مولد درد باشند.

10. ما اصفهان هستیم همکاران باتجربه تون رو بفرمایید
    مادرم سرطان پیشرفته دارن

11. سلام و خسته نباشید به شما دکترجان من مادرم سرطان پانکراس داره ولی خوش خیم خداروشکربردم بیمارستان امام خمینی همکارانتون فرمودن نمیشه عمل کردتاغده سرطانیشون بزرگ تر بشه غده هم توگردنه پانکراس هستش
    بعدالان میخام بدونم اگه ببرم عمل کنن خوب میشه چندوقت بایدبخوابن استراحت کنن به زندگی عادی برمیگرده

• با سلام بله یک ماه پس از عمل به زندگی عادی باز میگردند.

12. سلام خسته نباشین پسرم 3سال و 8ماه هستش دچارورم کلیه چپ چندماه هست که دل دردهای شدید داره دکتر میگه ربطی به کلیه نداره هر دکتری هم بردم تشخیص ندادن و خوب نشده اکثرا صبح دل درد داره.وقتی هم مدفوع میکنه خوب میشه.میشه کمکم کنید

• باسلام به متخصص گوارش کودکان مراجعه فرمایید.

ارتباط با ما

تهران خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد روبروی ایستگاه مترو شریعتی خیابان زیبا پلاک ۵۴ طبقه چهارم واحد ۱۱

تلفن : ۲۲۸۴۷۳۰۹-۰۲۱۰۹۱۲۰۳۳۵۱۳۲

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید