دکتر محمدرضا کاظمی فوق تخصص درد

خانه » مقالات و مطالب آموزشی » نحوه خونگیری برای تزریق ارتوکین

نحوه خونگیری برای تزریق ارتوکین

خونگیری برای تزریق ارتوکین

پیش از این در بخش سلول درمانی و در مقاله درمان با ارتوکین Orthokine بصورت کامل در مورد مزایای ارتوکین و موارد استفاده از آن توضیح داده ایم. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه خونگیری برای این روش درمانی بدست آورید ویدیوهای زیر را مشاهده بفرمایید.

دکتر محمدرضا کاظمی در ویدیوهای زیر بصورت کامل روش خونگیری را توضیح داده اند.

روش تهیه ارتوکین

مطابق شکل بالا ابتدا در شرایط استریل خون بیمار مانند نمونه گیریهای معمول آزمایشگاهی گرفته شده و درون کیت های لوله مانند استریل با حجم 10سی سی قرار داده می شود و سپس نمونه داخل لوله در یک انکوباتور به مدت 12 الی 24 ساعت نگاهداری و فرآوری شده تا پروتیئن مهار کننده اینترلوکین “IL-1” تولید شود سپس با استفاده از یک سانتریفیوژ پروتئین مورد نظر از سایر اجزا خونی جدا شده و آنگاه در داخل سرنگ کشیده شده و در فریزر در دمای منهای 20 درجه سانتی گراد نگاهداری می شود و در زمان مورد نظر ازفریزر خارج شده و در منطقه آسیب دیده تزریق می گردد.

موارد استفاده ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی در درمان طیف وسیعی از بیماری های مفاصل، بافت اسکلتال و ستون فقرات کاربرد دارد از جمله در 3 مورد ذیل بسیار موثر است:

بیماری استئوآرتریت (آرتروز) :

در تغییرات دژنراتیو (استحاله) مفاصل نظیر آرتروز زانو ، لگن ، شانه و… ارتوکین تراپی یکی از روش های بسیار موثر و مفید است. (6 تزریق مورد نیاز است)

مشکلات سیستم عضلانی – اسکلتی:

فشارهای نابهنجار به سیستم عضلانی از جمله در بیماری های شغلی  و یا آسیب های ورزشکاران و فعالیت های شدید بدنی موجب پارگی و التهاب تاندون ها، رباط ها، بورس ها و عضلات شده که با ارتوکین تراپی محل آسیب دیدگی می توان موجب ترمیم ضایعه و برطرف شدن التهاب گردید. (6تزریق مورد نیاز است).

آرتروزهای ستون فقرات :

تغییرات دژنراتیو و آرتروزی در مفاصل میان مهره ای همراه با التهاب بوده که با ارتوکین تراپی می توان مشکلات کانال و التهاب منطقه درگیر را کنترل نمود. (4تزریق مورد نیاز است).

مزایای ارتوکین تراپی

ارتوکین ماده ای اتولوگ بوده یعنی از خون خود بیمار به دست می آید و هیچ افزودنی نداشته و طی فرآیندهای بیولوژیک پروتئین های مورد نظر سنتز و تغلیظ شده است ولذا عارضه جانبی خاصی بهمراه ندارد. همانطور که گفته شد اینترلوکین-1 موجب تخریب، التهاب و نتیجتا درد در منطقه آسیب دیده شده ولذا ارتوکین با بلوک و خنثی نمودن این پروتئین مخرب فعالیت تخریبی منطقه درگیر را مهار کرده و از سوی دیگر موجب ترمیم بافت آسیب دیده نیز می شود لذا بطور خلاصه ارتوکین اثر ضدالتهابی، ضددرد و ترمیمی دارد ولذا بطور کلینیکی دامنه حرکتی مفاصل و بهبود فعالیت فرد را بدنبال خواهد داشت.

مشاوره با دکتر کاظمی
5/5 - (2 امتیاز)