درمان دردهای شکم و لگن

مرداد, 1397 بدون نظر

شکم به ناحیه حد فاصل بین پرده دیافراگم (پرده زیر ریه‌ها) تا ناحیه ورودی لگن همراه با ارگان های گوارشی شامل بخش کوچکی از مری، معده، روده بزرگ و کوچک و نیز کبد، لوزالمعده، طحال و کیسه صفرا که در آن جای گرفته‌اند و همه این ارگان ها در پرده ای بنام پریتوئن در نیمه جلویی شکم قرارگرفته اند.

در دو طرف مهره ها و در نیمه پشتی، کلیه و سیستم مجاری ادراری قرار گرفته اند که اصطلاحا ارگان های پشت پریتوئن (رتروپریتونئال) نامیده می شوند.

Pelvis یا لگن یک ساختمان حلقوی شکل است که در پایین شکم قرار گرفته و ارتباط اندام های تحتانی را با تنه برقرار میکند. لگن از بالا به ستون فقرات و در پایین به استخوان های ران مفصل میشود. وظیفه لگن انتقال نیروی وزن از تنه به هر دو اندام های تحتانی است. همچنین در موقع نشستن، نیروی وزن تنه مستقیما از طریق لگن به محل نشستن منتقل میشود.

پیش از این در مقاله دردهای شکم و لگن توضیحات کاملی در مورد انواع دردهای شکم و لگن و علت آن داده ایم و در مورد نحوه تشخیص و درمان آن توضیحات کاملی به شما داده ایم که با مراجه به مقاله زیر می توانید توضیحات کامل را مطالعه فرمایید.

دردهای شکم و لگن

خدمات فوق تخصصی اینترونشنال در زمینه مشکلات دردهای شکم و لگن در این مرکز شامل موارد ذیل می باشد:

• درمان دردهای شکم و لگن ناشی از جراحی این مناطق
  • درمان دردهای شکمی و لگنی ناشی از پانکراتیت مزمن و التهاب رحم و تخمدان ها
  • درمان دردهای مزمن ناشی از درگیری اعضای شکم و لگنی و ادراری – تناسلی
  • درمان دردهای نشیمنگاه و دنبالچه
  • درمان دردهای مفصل ساکروایلیاک (مفصل فقرات به لگن)
  • درمان دردهای سرطان های شکم و لگن

اگر دچار موارد ذکر شده هستید و از کیفیت زندگی شما کاسته شده است با مراجعه به مطب دکتر محمدرضا کاظمی فلوشیپ فوق تخصص اینترونشنال درد و انجام روش های درمانی مدرن به زندگی طبیعی خود باز گردید.